Een EPA-advies is een advies op maat. Uiteraard kunt u daar als klant invloed op uitoefenen. Heeft u besloten een EPA-advies aan te vragen, let dan bijvoorbeeld op de volgende punten, waarmee u uw EPA-advies nog meer tot uw persoonlijke advies maakt:
- vraag altijd meerdere offertes aan;
- spreek met verschillende adviseurs welke aanpak zij voorstaan;
- geef duidelijk uw wensen en eisen aan;
- vraag uw adviseur om uitleg bij het eindrapport.
Intakegesprek
Een EPA-adviseur die bij u langs komt voor een EPA, wil een aantal gegevens over uw woning weten. Met die gegevens, die u voor hem of haar kunt opzoeken, helpt u uzelf aan een beter advies. Het gaat om de volgende zaken:
1. het bouwjaar van uw woning;
2. uw energieverbruik van de afgelopen twee jaar, te vinden op de jaarlijkse afrekening van uw energiebedrijf;
3. de isolatiemaatregelen die u eventueel al in uw woning heeft toegepast;
4. de warmwater- en verwarmingsinstallaties in uw woning;
5 uw wensen voor een eventuele verbouwing en de financiële mogelijkheden.
Klachten over uw EPA-adviseur of uw EPA-advies?
Indien u een klacht heeft dan moet u deze in eerste instantie schriftelijk doorgeven aan de onderneming waarvoor de EPA-adviseur werk. Mocht deze onderneming niet, of niet naar uw tevredenheid reageren, dan kunt u de klacht schriftelijk doorgeven aan de certificerende instantie van de onderneming waarbij de adviseur werkt.
De certificerende instantie kan in dat geval nagaan of de onderneming nog volgens de Beoordelingsrichtlijn werkt. Via MilieuCentraal (0900-1719, €0,15/ min) kunt u informatie krijgen over welke certificerende instantie de betreffende onderneming heeft gecertificeerd.
|